Ako zapôsobiť na potenciálnych klientov? Takto by malo vyzerať prvé stretnutie

Viete, ako sa hovorí: „Prvý dojem človek neurobí dvakrát“. Preto je potrebné byť vopred pripravený na prvé stretnutie s potenciálnym klientom. Nenechajte nič na náhodu, pretože ľudia majú tendenciu si vytvárať názor o druhých podľa rôznych podnetov. Čaká vás prvé stretnutie s vaším klientom? Takto by malo vyzerať, ak chcete uzavrieť obchod a vytvoriť obchodný vzťah.

Tipy, ako zapôsobiť na nového klienta

Máte sa stretnúť so svojím potenciálnym klientom a nemáte ešte dostatok skúseností, ako by vaše prvé stretnutie malo vyzerať? Toto sú tipy, ktoré vás môžu zachrániť pred faux pas.

Buďte vopred pripravený

Na prvom stretnutí by ste sa mali ukázať v čo najlepšom svetle. Preto je potrebné byť vopred pripravený. Potenciálni klienti za vami prichádzajú s prosbou o pomoc. To znamená, že majú už o vás naštudované základné informácie a služby, ktoré poskytujete. Už pri prvom telefonáte alebo inom kontakte je dôležité zistiť, o akého klienta ide. Potom sa uistite, či mu určite viete pomôcť. Ešte predtým, než sa samotné prvé stretnutie bude konať, naštudujte si o klientovi všetky potrebné informácie, aby ste boli rovnako pripravený na všetky otázky. Ďalším krokom je prísť na stretnutie včas. Práve to ukazuje, či ste zorganizovaný a beriete vaše stretnutie vážne. Pokiaľ to nie je vaša silná stránka, mali by ste na tom popracovať. Mať zvládnutý time management o vás veľa napovie.

stretnutie s klientom

Zorganizujte seba aj svoju kanceláriu

Prvý dojem dokáže urobiť divy. Netýka sa to však len vašej osobnosti, ale aj vašich kancelárskych priestorov. Znakom profesionality je tiež organizovaná kancelária. Pokiaľ sa má konať prvé stretnutie vo vašich kancelárskych priestoroch, je dobré si ich dať do poriadku. Odstráňte všetko nepotrebné, odložte si súbory, vyčistite pracovnú plochu a usporiadajte miestnosť tak, aby sa u vás klient cítil príjemne. Ak je vaša kancelária v katastrofálnom stave, pozvite ho radšej do konferenčnej alebo zasadacej miestnosti. Nezabudnite tiež na vôňu priestorov a optimálnu teplotu v miestnosti. Počas stretnutia venujte svoj čas klientovi. Odporúčame vám vypnúť si všetky upozornenia, ktoré by mohli vašu pozornosť odviesť.

Buďte profesionálny vo všetkom, čo robíte

Nielen vystupovanie, ale aj iné neverbálne prvky, ako je obliekanie, by malo pôsobiť profesionálne. Uvedomte si, že váš klient prišiel za vami s prosbou o pomoc, do ktorej však bude musieť vkladať svoje úspory. Preto je dôležité, aby ste už pri prvom stretnutí pôsobili ako profesionál, ktorý vie, čo treba. Prvé stretnutie s klientom v podstate predstavuje menší pohovor na prácu, preto sa adekvátne k tomu oblečte, aj keby išlo o stretnutie cez víkend či mimo pracovnej doby.

Všetko je o postoji a vašom vystupovaní

Dajte svojmu potenciálnemu klientovi najavo, že ste nadšený z tejto spolupráce. Nadviažte očný kontakt, usmejte sa, pevne si potraste rukou a pozorne počúvajte, čo klient hovorí. Musíte sa prezentovať tak, aby mal klient z vás dobrý pocit. Ľudia chcú mať pocit, že ste otvorený novým výzvam a dokážete pracovať aj v strese či pod tlakom. Taktiež musíte dať na sebe vedieť, že vás vaša práca baví. Pozor však pri komunikácii. Klient nemusí rozumieť všetkým odborným slovám, ktoré používate, preto buďte menej odborný.

Hovorte jasne aj o finančnej spolupráci

Táto časť rozhovoru je síce najmenej príjemná, no je veľmi dôležitá. Správny prístup však môže napomôcť. Dajte klientovi jasné odpovede na otázky týkajúce sa financií. Potenciálni klienti majú radi úprimné odpovede, nie zahmlievanie. Hovorte tiež o tom, ako vyzerá spolupráca s vami. Už na prvom stretnutí je dobré si povedať tieto základné informácie. Vďaka nim zistíte, či táto spolupráca má vôbec zmysel a význam z dlhodobého hľadiska.

Maličkosti, ktoré dokážu presvedčiť

Počas rozhovoru si nezabudnite všetko zapisovať, čo je pre vašu spoluprácu dôležité. Nezabudnite tiež ani na maličkosti, ktoré dokážu klienta presvedčiť. Hneď na úvod sa mu snažte pobyt u vás spríjemniť. Ponúknite klientovi kávu, vodu, čaj, rôzne druhy nápojov, ale aj malý snack. Pokiaľ ide o dlhý rozhovor, opäť sa opýtajte, či nemá chuť na niečo ďalšie. Na konci stretnutia si skontrolujte všetky otázky a témy, ktoré ste prebrali. Vďaka tomu bude klient vedieť, či ste pozorný a že túto spoluprácu beriete naozaj vážne. Nezabudnite tiež poďakovať klientovi za jeho čas. Nakoniec mu dajte vedieť, že vás môže kontaktovať s ďalšími doplňujúcimi otázkami.

Stretnutie s klientom

Pracujte v reprezentatívnych kancelárskych priestoroch

Vaše vystupovanie, prezentovanie seba samého, ale aj priestory, v ktorých pracujete, idú ruka v ruke. Pokiaľ chcete pracovať v reprezentatívnych kancelárskych priestoroch s dobrou dostupnosťou v Bratislave, neváhajte nás kontaktovať do Jarošova Office Centre. Ponúkame vám na prenájom malé, stredné a veľké kancelárie, coworking a plne zariadené priestory. Administratívna budova svojim klientom ponúka aj skvelé služby, ako je recepcia, parkovisko či nonstop strážna služba. Výhodou je aj atraktívna cena, a to 8,90 €/m2.

Comments are closed.