10 otázok, ktoré by ste sa mali opýtať pred prenajatím si nových kancelárskych priestorov

Ešte predtým, než sa rozhodnete zaviazať a prenajať si nové kancelárske priestory, mali by ste si zodpovedať týchto 10 otázok. Čím podrobnejšie odpovede na otázky získate, tým viac si budete istí, že ide o kancelárske priestory vhodné pre váš tip podnikania.

Informácie, ktoré je potrebné vedieť pri prenájme priestorov

Premýšľate nad tým, že sa budete sťahovať do nových kancelárskych priestorov? Pred prenajatím si nových kancelárií by ste si však mali položiť viacero otázok. Vďaka tomu zistíte, či sú priestory vhodné pre vás alebo je potrebné hľadať ďalej.

1. Koľko priestoru reálne potrebujete?

Mať dostatok pracovného a úložného priestoru je veľmi dôležité. Dostatok priestoru vplýva nielen na pracovný výkon zamestnancov, ale aj na ich energiu, náladu a efektivitu. Je však potrebné myslieť aj do budúcnosti. Preto je dôležité sa hneď na úvod informovať či je možné priestory dodatočne zväčšiť alebo zmenšiť a najskôr si vypočítať, koľko priestoru reálne potrebujete, aby ste neplatili zbytočne za priestory, ktoré využívať nebudete. Je potrebné tiež počítať aspoň s 10 % väčšou rozlohou, a to v prípade, že sa začnete rozširovať a rásť ako firma.

2. Čo zahŕňa cena za nájom?

Síce cena za nájom môže na papieri vyzerať skvele, no v reálne môžete platiť omnoho viac. Preto je potrebné sa informovať, čo všetko zahŕňa suma za prenájom kancelárskych priestorov. Sú v cene započítané už náklady na energie či cena za parkovanie? Je v budove internet a je tento internet už v cene za nájom alebo je potrebné si internet zadovážiť sám? Všetky tieto „maličkosti“ vám môžu cenu za nájom navýšiť. Preto sa uistite, či rozumiete všetkému, čo je v cene zahrnuté. Táto otázka je veľmi dôležitá, pretože skryté poplatky sa môžu sčítať a vytvoriť vám sumu za nájom, na ktorú nemusíte mať. Dôležité je tiež opýtať sa, či sa cena za nájom každým rokom navyšuje alebo ostáva vždy rovnaká.

cena za prenajom priestorov

3. Spĺňa priestor všetky vaše požiadavky?

Nájsť kancelárske priestory v dobrej lokalite, s pekným výhľadom a s dostatočne veľkým priestorom dnes nemusí byť vôbec tak jednoduché. Pokiaľ však takéto priestory nájdete, je dobré sa informovať či priestor spĺňa všetky vaše požiadavky. Najmä v starých a pôvodných budovách môže byť problém napríklad s elektrinou, ak používate veľké množstvo elektrických zariadení. Veľkou výhodou je, ak sú kancelárske priestory flexibilné. To znamená, že vám prenajímatelia umožnia vytvoriť si kancelársky priestor priamo na mieru. Priestory musia byť taktiež reprezentatívne, aby ste k sebe mohli s hrdosťou pozvať svojich potenciálnych klientov, investorov a zamestnancov.

4. Sú tieto kancelárske priestory vopred zariadené a prispôsobené vášmu podnikaniu?

Kompletne zariadené kancelárske priestory prinášajú mnoho výhod najmä pre veľké firmy, pretože do takýchto priestorov sa vám stačí len nasťahovať. Pokiaľ však kancelárske priestory zariadené nie sú, je to vhodná príležitosť pre vás, aby ste si ich mohli zariadiť tak, ako sami chcete. Všetko má svoje za a proti, a preto ak hľadáte zariadené priestory, je potrebné myslieť na to, či sú prispôsobené aj vášmu podnikaniu. Opäť to súvisí aj s cenou, pretože pri nezariadených kancelárskych priestoroch je potrebné si vyčleniť financie aj na zariadenie a nábytok.

5. Je to dobrá lokalita pre vaše podnikanie?

Cena za prenájom kancelárskych priestorov mimo mesta síce môže byť mnohokrát nižšia, avšak takéto priestory nemusia byť pre vaše podnikanie tie najideálnejšie. Pri prenájme priestorov je potrebné myslieť aj na to, aby ste boli druhým ľuďom na očiach, aby vás vedeli identifikovať a nájsť v momente, keď vás budú najviac potrebovať. Preto je dôležité nájsť tú správnu lokalitu pre vaše podnikanie s dobrou dostupnosťou, aby mali k vám aj súčasní a potenciálni klienti blízko. Dobrá lokalita súvisí aj s dobrou dostupnosťou pre vašich zamestnancov. Kancelárske priestory by tiež mali byť blízko verejnej dopravy, letísk či blízko rôznych služieb, ako je napríklad stravovanie.

6. Je v okolí dostatok parkovacieho miesta?

Parkovanie je veľkým problémom najmä vo veľkých mestách, a preto sa vždy uistite, ako je to s parkovaním priamo pri vašich kancelárskych priestoroch. Opýtajte sa prenajímateľov či je pri budove parkovisko, ako je to s jeho využívaním a obsadenosťou, aby práve na tomto parkovisku mohli parkovať aj vaši klienti. Mnohokrát cena za parkovanie nie je súčasťou nájmu, a preto si vopred zistíte, aká je cena za prenájom parkovania.

parkovanie

7. Aké služby môžem v rámci priestorov využívať?

Administratívne budovy zväčša ponúkajú viaceré služby, ktoré môžete využívať. Môže ísť napríklad o recepciu, nonstop strážnu službu, prenájom parkovacích miest či dokonca prenájom zdieľanej zasadacej miestnosti priamo v budove. Všetky tieto výhody môžete pri prenájme priestorov využívať a neplatiť za ne.

8. Kto je vlastník budovy a kancelárskych priestorov?

Je dôležité vedieť, kto je vlastníkom budovy a kancelárskych priestorov, ktoré si chcete prenajať. Pokiaľ je vlastník miestny, výhodou je komunikácia a riešenie prípadných problémov.

9. Existujú sankcie za predčasné ukončenie nájomnej zmluvy?

Nikdy nemôžete predpovedať budúcnosť, a preto je dôležité sa tiež informovať o tom, či existujú nejaké sankcie za predčasné ukončenie nájomnej zmluvy a v akej sume. Ukončenie samozrejme môžu nastať z rôznych dôvodov, a to či už z vašej strany alebo strany prenajímateľa.

10. Aké zásady platia v prípade nasťahovania sa a vysťahovania?

Ak máte vopred stanovenú lehotu vysťahovania sa z predošlých priestorov, je dobré si zistiť, kedy sa môžete nasťahovať do tých nových. To sa týka aj doby vysťahovania sa. V prípade, že vykonáte nejaké zmeny v kancelárskych priestoroch, je potrebné ich dať do pôvodného stavu a ste zodpovední aj za vyčistenie týchto priestorov? To všetko vás môže stáť dodatočné náklady, s ktorými treba vopred počítať.

Kancelárske priestory v Jarošova Office Centre

Tieto otázky by ste si mali vždy položiť pred nasťahovaním sa do nových kancelárskych priestorov. Ak stále hľadáte voľné kancelárie pre vaše podnikanie, potom neváhajte a nakuknite do priestorov, ktoré vám ponúka Jarošova Office Centre. Práve tieto priestory kategórie A sa nachádzajú v dobrej lokalite s vynikajúcou dostupnosťou a skvelými službami priamo v budove. Klimatizované priestory sú flexibilné a prispôsobené priamo vám na mieru. Nemusíte sa obávať ani vysokých prevádzkových nákladov či vysokej ceny za prenájom priestorov, tá sa pohybuje od 9€/m2. Vybrať si môžete tiež plne zariadené kancelárske priestory od 576 m2 do 1152 m2. V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať.

Comments are closed.