7 najdôležitejších faktorov pri výbere administratívnej budovy

Okrem výberu tých správnych kancelárskych priestorov je dôležité nájsť aj vhodnú administratívnu budovu. Prenájom kancelárskych priestorov sa často považuje za dlhodobú investíciu, a preto by ste pri výbere kancelárskej budovy mali zvážiť najmä tieto faktory, aby sa vám v nej pracovalo bez problémov.

Výber administratívnej budovy

Vybrať tú správnu administratívnu budovu je často veľmi zdĺhavý a komplikovaný proces. Je to najmä z toho dôvodu, že pri výbere je skutočne potrebné zvážiť viacero faktorov, aby sa vám v kancelárskych priestoroch pracovalo nadpriemerne dobre a bez zbytočných komplikácií. Prenájom takýchto priestorov často predstavuje dlhodobú investíciu, a preto pri výbere treba myslieť aj do budúcna. Administratívna budova by mala mať nielen správnu veľkosť či tvar, ale aj správny dizajn, ktorý vám bude hrať do kariet. Náročné je tiež nájsť administratívnu budovu, ktorá vám bude vyhovovať na 100 %, avšak nedostatky následne viete vykompenzovať pri dizajne vlastných kancelárskych priestorov.

administrativna budova

Faktory, ktoré je potrebné zvážiť pri výbere administratívnej budovy

Administratívnu budovu si môžete kúpiť alebo prenajať. Výhodou vlastnej administratívnej budovy je možnosť a voľnosť si s ňou robiť čokoľvek. Pri prenájme priestorov však takáto voľnosť nie je. Preto je pri prenájme priestorov potrebné myslieť na tieto faktory.

1. Veľkosť administratívnej budovy

Administratívna budova by vám mala ponúknuť možnosť rastu a prenájmu ďalších kancelárskych priestorov v prípade budúceho rozširovania spoločnosti. Pri veľkosti je dobré myslieť aj na dostatočný priestor na efektívnu prácu, ktorú potrebujete vy a vaši zamestnanci. Pozor však na to, aby nadmerne veľký a nevyužitý priestor pre vás nepredstavoval len investíciu navyše. Preto si vopred premyslite, koľko metrov štvorcových by vaša kancelária mala mať.

2. Tvar kancelárskej budovy

Existuje viacero druhov kancelárskych budov. Niektoré sú štvorcové, iné obdĺžnikové, dlhé alebo úzke. Tvar administratívnej budovy a kancelárskych priestorov môže vplývať aj na efektivitu zamestnancov. Odporúčame vám zvoliť skôr štvorcové alebo obdĺžnikové priestory, ktoré viete viac využiť. Netypický tvar budovy či kancelárskych priestorov  síce pôsobí spočiatku dizajnovo, no z dlhodobého hľadiska nemusí byť tak praktický.

3. Bezpečnosť administratívnej budovy

Počítať treba aj s nečakanými situáciami, a preto musí byť administratívna budova dostatočne zabezpečená. Každá budova by pre prípad núdze mala mať požiarne únikové cesty, protipožiarnu konštrukciu, prípadne kamerový systém. Bezpečnosť pracujúcich ľudí, ktorí sa v administratívnej budove nachádzajú a všetkých dokumentov či techniky, ktorú vlastnia, je dôležitá.

4. Dobré pracovné podmienky

Dobré pracovné podmienky rovnako vplývajú aj na pracovný výkon. Administratívna budova by tak mala mať zabezpečenú dobrú vodu, primerané osvetlenie, dostatočné vetranie a ponúkať tiež pracovné prostredie bez prachu, hluku či pachu.

5. Dispozičné usporiadanie a vybavenie priestorov

Dispozičné riešenie kancelárií často súvisí s tvarom administratívnej budovy a kancelárskych priestorov. Efektívny výkon závisí aj od usporiadania priestorov, ktoré často vychádza z celkovej štruktúry organizácie a systému firmy. Počet, veľkosť, tvar miestností a rozloženie stolov je v tomto prípade veľmi dôležité. Odporúča sa usporiadať priestor tak, aby nadväzujúce oddelenia boli umiestnené na rovnakom poschodí, prípadne blízko vedľa seba.

6. Pohodlie personálu

Personál, ktorý má dostatok pohodlia, je produktívny personál. Tento faktor nesúvisí len so špičkovým zariadením, ale aj vybavením či miestnosťami, ktoré slúžia napríklad na oddych. Výhodou je, ak administratívna budova ponúka pre firmy a personál vlastné jedálne či kuchyne, zasadacie miestnosti, oddychové miestnosti, parkovacie miesta a podobne.

7. Náklady na prenájom priestorov v administratívnej budove

Pri výbere a prenájme kancelárií v administratívnej budove je dôležité myslieť aj na polohu, veľkosť a vnútorné usporiadanie. Je však potrebné si určiť aj rozpočet na prenájom priestorov, ktorý by sa mal spoločnosti následne vrátiť. Nie je rozumné si prenajímať drahé priestory na úkor hospodárnosti a efektivity spoločnosti.

administrativna budova

Administratívna budova Jarošova Office Centre

Administratívna budova Jarošova Office Centre sa nachádza na veľmi dobrom a strategickom mieste. V blízkosti budovy sa nachádzajú nákupné centrá ako Polus či Central a lokálny obchodný dom „Slimák“. Budova je umiestnená medzi hlavnými ťahmi Bajkalská a Vajnorská ul. a ponúka výborné napojenie do centra mesta a tiež jednoduché a rýchle napojenie na diaľničný obchvat. Veľkou výhodou je bezprostredná blízkosť mestskej hromadnej dopravy (električiek a autobusov). V Jarošova Office Centre si môžete prenajať malé, stredné a veľké kancelárske priestory, plne zariadené kancelárske priestory a malé kancelárie so servisom Coworku. K budove prislúcha jedno nadzemné a dve podzemné parkovacie podlažia, v ktorých sa nachádza takmer 200 parkovacích státí. Pokiaľ máte záujem o kancelárske priestory v Jarošova Office Centre, neváhajte nás kontaktovať.

Comments are closed.