Faktory, ktoré treba zvážiť pri navrhovaní kancelárie

Pri plánovaní a navrhovaní kancelárskych priestorov je dôležité zvážiť viacero faktorov, a to nielen dizajn kancelárií. Kancelárske priestory musia byť dostatočne zabezpečené, atraktívne, funkčné a flexibilné, aby sa každému zamestnancovi bez ohľadu na pracovnú pozíciu, pracovalo dobre. Toto sú faktory, ktoré by ste mali zvážiť pri navrhovaní kancelárskych priestorov.

1. Rozloha a poloha kancelárskych priestorov

Pri výbere kancelárskych priestorov je potrebné zvážiť predovšetkým polohu a rozlohu priestorov. Dôležité je tiež premýšľať nad pôdorysom a umiestnením kancelárie. Pri navrhovaní je taktiež dôležité využiť kancelársky priestor na 100 %. Dôležité je však myslieť na dostatok priestoru pre každého zamestnanca. Priestor si rozdeľte na pracovnú zónu, chill out zónu a priestor pre klientov. Pracovný priestor si taktiež môžete rozdeliť na niekoľko častí, a to napríklad podľa oddelení. Oddelenia, ktoré spolu úzko spolupracujú nechajte blízko seba, rovnako tak aj zamestnancov, ktorí musia denno-denne spolu komunikovať. Rozmiestnenie stolov musí byť najmä funkčné. Vďaka tomu podporíte výkon svojich zamestnancov, ale aj rast firmy či tímovú spoluprácu.

rozloha kancelarskych priestorov

2. Zvážte svoje potreby

Človek strávi priemerne 8 hodín denne v práci. Čo je 1/3 času celého dňa. Je preto dôležité, aby sa každý zamestnanec cítil v práci príjemne. Preto sa snažte navrhnúť dizajn kancelárie tak, aby vyhovoval vašim zamestnancom. Vytvorte neutrálny dizajn podľa aktuálnych trendov. Pokiaľ máte kanceláriu niekoľko rokov v jednom dizajne, skúste zvážiť redizajn kancelárskych priestorov. Počítajte však s tým, že takýto redizajn si vyžaduje množstvo času a peňazí, aby bol opäť využiteľný na niekoľko rokov. Pri dizajne zvážte aj účel vytvorenia nového dizajnu.

3. Vizuálne príťažlivé priestory

Priestory, v ktorých pracujete, by mali byť pre vás vizuálne príťažlivé, aby ste sa vo svojej práci cítili príjemne a dobre. Vizuál kancelárie má však vplyv nielen na zamestnancov, ale aj na klientov a návštevníkov, ktorí k vám zavítajú. Preto je dôležité vybrať správnu kombináciu farieb. Uistite sa, že farby sú kompatibilné, je medzi nimi rovnováha a pôsobia upokojujúco. Výber farieb môže tiež vplývať aj na náladu či pracovný výkon zamestnancov, teda na ich produktivitu.

4. Osvetlenie vo všetkých priestoroch kancelárie

Pri navrhovaní kancelárskych priestorov je potrebné zvážiť aj správne osvetlenie. Prirodzené svetlo je v kancelárskych priestoroch kľúčovým prvkom. Pomáha vás udržať produktívnych a motivovaných. Navyše každému zamestnancovi môžete nainštalovať aj individuálne ovládateľné svetlo, ktoré si vie prispôsobiť podľa seba. Nie všetci zamestnanci dokážu pracovať pri rovnakom svetle. Niektorí uprednostňujú väčšiu tmu, iní sú radi za viac svetla.

osvetlenie v kancelarii

5. Vetranie v každej miestnosti

Okrem dobrého svetla vplýva na pracovný výkon aj správna klíma a ovzdušie v priestore. Zabezpečte, aby vaše kancelárske priestory boli dobre vetrateľné, prípadne zabezpečte dobrý ventilačný systém. Ten ovplyvní nielen pracovný výkon zamestnancov, ale taktiež aj zdravie a bezpečnosť.

6. Skladové priestory

V kancelárskych priestoroch je potrebné udržiavať poriadok. Dôvodom je najmä lepšia orientácia v priestore, ale taktiež aj udržanie produktivity pri práci, keďže neporiadok a preplnená kancelária ovplyvňujú pozornosť a produktivitu. Udržujte priestory maximálne čisté a usporiadané. Na odloženie všetkých veci navyše vám poslúžia skladové priestory, kde môžete uskladniť čokoľvek. Aj v týchto skladových priestoroch by ste kvôli správnej navigácii mali udržiavať čistotu.

7. Zahrňte do svojho dizajnu súkromie

Veľmi populárne a obľúbené sú v súčasnosti tzv. open space kancelárie. Tieto kancelárie tvoria zväčša jeden hlavný pracovný priestor, v ktorom sa nachádzajú všetci zamestnanci. Áno, otvorené kancelárie prinášajú mnoho výhod, avšak aj pár nevýhod. Medzi najväčšiu nevýhodu patri nižšia koncentrácia a menej súkromia pre každého zamestnanca. Preto by ste do dizajnu svojej kancelárie mali zahrnúť aj súkromie. Vytvorte miestnosť, ktorú môžu vaši zamestnanci využívať kedykoľvek, keď sa pri svojej práci budú musieť sústrediť. Vďaka tomu nebudú nikým rušení a zároveň budú produktívnejší.

sukromie kancelarskych priestorov

8. Flexibilné priestory sú IN

Flexibilita pri zariaďovaní priestorov je taktiež dôležitá. Pri dizajne a zariaďovaní preto myslite na prvky, s ktorými budete vedieť manipulovať, presúvať ich, prípadne ich budete vedieť veľmi rýchlo vymeniť. Pokiaľ hľadáte flexibilné kancelárske priestory, ktorých dizajn si budete vedieť prispôsobiť svojim požiadavkám, potom nás neváhajte kontaktovať do Jarošova Office Centre. Ponúkame malé, stredné, veľké kancelárie, plne zariadenie kancelárske priestory a priestory so servisom Coworku.

Comments are closed.