8 tipov, ako nestratiť pozornosť v práci

Strata pozornosti v práci je pre mnohých ľudí veľkým problémom, a to najmä v prípade kreatívnych pozícií či práce v kancelárskom priestore. Určite sa vám už viackrát stalo, že ste od svojej práce neustále odbehovali, kontrolovali svoj mobilný telefón, surfovali po internete alebo robili všetko iné, len nie to, čo máte vo svojej agende. Nedostatočná pozornosť môže vplývať aj na vašu produktivitu, motiváciu a mieru stresu. Toto sú tipy, vďaka ktorým budete viac sústredení a pozorní.

Ako kontrolovať svoju pozornosť v práci?

Existuje viacero štúdií a výskumov zaoberajúcich sa pozornosťou a sústredenosťou v práci. Výsledkom týchto štúdií je zistenie, že sústredenie dokáže výrazne zlepšiť vaše osobné a pracovné schopnosti. Na sústredenosť však vplýva viacero faktorov, a preto môže byť veľmi jednoduché stratiť ju práve v práci. Veľký vplyv má napríklad nedostatok času, ale aj prítomnosť elektroniky, vlastné myšlienky, zlé pracovné návyky, ale aj multitasking, ktorý v konečnom dôsledku nemusí byť až tak efektívny. Aj napriek tomu, že strata sústredenia pri práci je bežná, pokiaľ sa vyskytuje veľmi často, môže vplývať aj na vašu produktivitu, mieru stresu či motiváciu. Preto sme sa rozhodli spísať 8 tipov, ako sa v práci sústrediť.

sustredenie v praci

Tipy, ako sa v práci sústrediť

Najmä v práci v kancelárskych priestoroch je veľmi jednoduché stratiť pozornosť a prestať sa sústrediť na dôležité veci. Hlavne, ak máte vo svojej blízkosti elektroniku, prístup k sociálnym sieťam alebo pracujete v open space kanceláriách, kde je okolo vás veľa rušivých elementov. Z krátkeho rozhovoru s kolegyňou alebo kolegom sa zrazu stane 30-minútová konverzácia, ktorá odpúta vašu pozornosť. Aj takéto malé rozptýlenie narúša vašu sústredenosť a schopnosť koncentrovať sa. Pomôcť by vám však mohlo týchto 8 tipov.

Zorganizujte si svoj deň

Naplánujte si svoje úlohy do kalendára alebo plánovača. Určte si priority a pracujte na nich postupne. Tým najdôležitejším úlohám by ste sa mali venovať ako prvým.

Odstráňte rušivé prvky

Ak sa vám nedarí sústrediť sa na prácu, skúste odstrániť všetky rušivé prvky z vášho pracovného prostredia. Vypnite si oznámenia na mobilnom telefóne a počítači, zatvorte dvere a upozornite ostatných, aby vás nerušili.

Využívajte technológie

Využívajte nástroje ako kalendár, plánovač alebo aplikácie na sledovanie času, aby ste si udržali prehľad o svojich úlohách a čase, ktorý im venujete.

Doprajte si pravidelné prestávky

Prestávky sú dôležité na udržanie produktivity a zdravia. Skúste si dať krátke prestávky na prechádzku alebo krátku rozcvičku, aby ste si oddýchli a získali novú energiu.

Udržujte čistotu na pracovisku

Udržujte svoje pracovisko v poriadku a čistote. To vám pomôže zvýšiť efektivitu a sústrediť sa na svoju prácu.

Komunikujte s ostatnými

Komunikujte s ostatnými vašimi kolegami. Vďaka tomu budete vedieť, čo od vás počas dňa vyžadujú a kedy vás budú potrebovať. Takto jednoducho si dokážete naplánovať svoj čas a úlohy.

Učte sa novým veciam

Neustále vzdelávanie síce vyžaduje čas a úsilie, avšak v priebehu niekoľkých týždňov, mesiacov alebo rokov sa to určite vyplatí. Vďaka tomu sa budete vždy zlepšovať a rásť.

Skúste nové prístupy

Ak sa vám zdá, že niečo nefunguje, skúste nové prístupy a techniky. Experimentujte s rôznymi spôsobmi práce, aby ste zistili, čo vám najlepšie vyhovuje. Skúsiť môžete napríklad Pomodo techniku, Metódu Ivy Lee alebo Metódu blokovania času.

sustredenie

Zvýšte svoju produktivitu pri práci

Týchto 8 tipov vám môže pomôcť zvýšiť vašu produktivitu a dosiahnuť vaše pracovné ciele. Je však potrebné si uvedomiť, že produktivita je vždy individuálna, a preto si každý človek musí nájsť vlastný spôsob práce, ktorý mu najlepšie vyhovuje. Rovnako ako každého môže vyrušiť pri práci niečo iné.

Comments are closed.