10 tipov, ako zostať produktívny pri práci v otvorenej kancelárii

Buď ju milujete alebo nenávidíte. Áno, reč je o otvorenej kancelárii. Ide o koncept, ktorý sa v súčasnosti veľmi často vyskytuje. Otvorené kancelárie sľubujú lepšiu spoluprácu medzi zamestnancami, ale aj nižšie náklady. Menej stien v kancelárii však znamená aj menej súkromia. Pracujete v otvorenej kancelárii? Toto je 10 tipov, ako zostať produktívnym počas svojej pracovnej doby.

Tipy, ako ostať pri práci produktívny

Na produktivitu zamestnancov vplýva mnoho faktorov, a to pracovné usporiadanie a rozloženie kancelárie, farby v kancelárii, ale aj hluk či vône. Každému zamestnancovi vyhovuje iný štýl práce, a preto je dobré nájsť taký, ktorý vám bude vyhovovať. Potrebujete sa pri svojej práci sústrediť? Vyskúšajte tieto tipy.

otvorená kancelária

1. Identifikujte si svoj pracovný štýl

Každý zamestnanec pracuje iným štýlom. Niekomu vyhovuje pokoj, inému pri práci nevadí ani väčší ruch. Niekto je viac produktívny ráno, iný zas poobede. Preto je dobré si identifikovať, aký je váš pracovný štýl. Síce tomu nebudete môcť prispôsobiť rozloženie kancelárie, avšak svoju prácu a pracovnú dobu áno. Pokiaľ sa vám lepšie pracuje ráno, rezervujte si na určitú dobu napríklad konferenčnú alebo zasadaciu miestnosť. Pokiaľ pochopíte svoj pracovný štýl, môžete následne svojich kolegov poprosiť, aby vás počas vašej najväčšej produktivity nerušili.

2. Stanovte si ciele

Určiť si cieľ je dôležité bez ohľadu na to, akú pracovnú pozíciu máte a či pracujete v otvorenej kancelárii alebo nie. Stanoviť si môžete týždenný cieľ, no rozumné je si dať aj ten denný. Môžete si povedať, koľko hodín budete venovať tvrdej práci bez žiadnych rušivých vplyvov alebo si stanoviť určité úlohy na každý deň. Vďaka tomu zvládnete aj náročné úlohy, kedy potrebujete byť viac produktívnejší alebo efektívnejší. Kvôli správnemu rozloženiu času a úloh nebudete cítiť ani veľký tlak či frustráciu. Využiť môžete tiež skvelú Pomodoro techniku na zvýšenie efektivity pri práci, prípadne využiť rôzne aplikácie, ktoré vám budú riadiť váš pracovný čas bez prerušovania.

3. Určte si v práci určité normy

Osobné interakcie medzi kolegami sú často tým najväčším problémom pri práci v otvorených kanceláriách. Pokiaľ si však nastavíte v práci určité normy, tento problém môže byť vyriešený. Presne si zadefinujte konkrétne pracovné intervaly na prácu s plným sústredením, na porady, krátke brainstormingy, obed alebo internú debatu pri káve.

4. Využite možnosť pracovať na diaľku

Ponúkla vám firma možnosť pracovať na diaľku? Určite to využite. Pokiaľ môžete pracovať z domu, z coworkingu či iného miesta, rozložte si svoju prácu podľa toho:

  • Na dni, kedy ste v kancelárii, si naplánujte úlohy, ktoré zvládnete aj v otvorenej kancelárii. Na tieto dni si naplánujte aj osobné stretnutia.
  • Naopak na dni, kedy ste na home office, si naplánujte náročnejšie úlohy, ktoré si vyžadujú pozornosť a sústredenie.

home office

5. Spravujte svoje upozornenia

Aj upozornenia na sociálnych sieťach alebo v rôznych aplikáciách vás môžu pri vašej práci rušiť. Preto je dobré si nastaviť správu upozornení. Týka sa to napríklad aj upozornení na e-maily. Otvorené kancelárie tiež nútia zamestnancov využívať pri svojej práci rôzne digitálne nástroje alebo aplikácie na komunikáciu s klientmi alebo kolegami. Niekedy si však vaša práca vyžaduje plné sústredenie, ktoré upozornenia môžu narušiť. Spravovaním upozornení sa pred týmto problémom chránite.

6. Využívajte pri svojej práci kvalitné slúchadla

Nesmieme zabudnúť ani na používanie slúchadiel, ktoré sú pri práci v otvorených kanceláriách veľkým pomocníkom a niekedy nutnosťou. V súčasnosti nájdete na trhu kvalitné slúchadlá, ktoré vás chránia pred okolitým hlukom. Zapnúť si tiež môžete hudbu, ktorá vám pomôže sústrediť sa.

7. Rešpektujte súkromie ostatných zamestnancov

Potrebujete súkromie a pokoj pri práci? Myslíte na to, že aj vaši kolegovia sa potrebujú na svoju prácu sústrediť. Vždy si vopred premyslíte, či otázka, ktorú im chcete položiť, stojí za ich vyrušenie.

8. Otvorené kancelárie si vyžadujú aj súkromné priestory

To, že ste sa rozhodli pre otvorenú kanceláriu, ešte neznamená, že by v nej nemali chýbať uzavreté miestnosti. Niektoré pracovné pozície si vyžadujú neustálu komunikáciu s klientmi, a preto potrebujú priestor na telefonické rozhovory. Manažéri tiež potrebujú viesť osobné stretnutia s klientmi alebo zamestnancami. V týchto priestoroch však viete pracovať aj vy, ak sa potrebujete plne sústrediť a nebyť rušený. Pokiaľ teda navrhujete svoju kanceláriu, nezabudnite ani na konferenčnú alebo zasadaciu miestnosť.

9. Vyhnite sa hot-deskingu

Niektoré spoločnosti využívajú vo svojej práci systém hot-deskingu. Ten je založený na princípe, kto skôr príde, ten skôr berie. Týka sa to najmä lepšieho pracovného miesta. Hot-desking však v praxi môže zamestnancom spôsobovať úzkosť či stres, pretože nikdy nevedia, kde a vedľa koho budú pracovať. Môžu nastať aj dni, kedy budú musieť pracovať vedľa hlučného kolegu, a to aj vtedy, keď sa potrebujú na svoju prácu najviac sústrediť.

10. Napredujte a komunikujte so svojimi manažérmi

Či už pracujete v uzavretých kanceláriách alebo open space office, každý priestor má svoje výhody a nevýhody. Pokiaľ vám pri vašej práci niečo nevyhovuje, skúste poprosiť vašich manažérov alebo zamestnávateľa o pár dní home officu navyše. Požiadať tiež môžete o viac uzavretých kancelárií. Pamätajte si, že za opýtanie a rozhovor nikdy nič nedáte. Dobrý manažér bude brať vaše návrhy a obavy vážne a možno vám ponúkne to správne riešenie pre vás a vašich kolegov.

otvorena kancelaria

Otvorené kancelárie v Jarošova Office Centre

Hľadáte voľné otvorené kancelárie s dobrou dostupnosťou do mesta? Prenajmite si vlastné kancelárie v Jarošova Office Centre menších alebo väčších rozmerov. Neváhajte si dohodnúť stretnutie alebo obhliadku našich priestorov ešte dnes.

Comments are closed.